Poniżej znajdą Państwo niezbędne informacje dotyczące pracy Wydziału Spraw Obywatelski.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich – Anna Grabarczyk
Wydział Spraw Obywatelskich wykonuje następujące zadania:
1) zadania wynikające z przepisów ustawy o ewidencji ludności :
a) prowadzenie ewidencji ludności miasta i gminy Końskie w formie elektronicznej
w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji ludności, a w szczególności:
– przyjmowanie zgłoszeń pobytu stałego i pobytu czasowego, zgłoszeń wymeldowania z pobytu
stałego lub czasowego obywateli polskich i cudzoziemców,
– dokonanie czynności zameldowania, wymeldowania w aplikacji „Żródło” oraz wydanie
stosownego potwierdzenia.
b) prowadzenie ewidencji ludności miasta i gminy Końskie w zbiorze „Rejestr Mieszkańców
i Cudzoziemców”, w programie „PUMA”, a w szczególności:
– udostępnianie danych osobowych ze zbioru ewidencji ludności, wydawanie zaświadczeń
o zameldowaniu z akt ewidencji ludności,
– sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
– przesyłanie do Placówki Straży Granicznej miesięcznego zestawienia zameldowań
cudzoziemców na terenie Gminy Końskie.
– przesyłanie do Świętokrzystkiego Urzędu Wojewódzkiego miesięcznego zestawienia
realizowanych zadań
c) prowadzenie postępowania administracyjnego, wynikającego z przepisów ustawy o ewidencji
ludności, a w szczególności zameldowanie, wymeldowanie osoby w trybie administracyjnym
2) zadania wynikające z przepisów ustawy o dowodach osobistych:
a) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w formie papierowej i elektronicznej,
b) zarejestrowanie wniosku i przesłanie pliku drogą elektroniczną do Systemu Personalizacji
Dokumentów MSWiA w Warszawie,
c) przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub zniszczeniu dowodu osobistego, wydawanie zaświadczeń
o utracie dowodu osobistego,
d) wydawanie wyprodukowanych dowodów osobistych,
e) udostępnienie danych z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych,
f) prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
3) zadania wynikające z ustawy – Kodeks wyborczy:
a) prowadzenie rejestru wyborców w systemie kartotecznym i informatycznym,
b) przygotowywanie spisów wyborców na wybory samorządowe, parlamentarne i prezydenta RP,
oraz referendum,
c) centralne rozliczanie z rejestru wyborców- sprawozdawczość kwartalna.
4) zadania wynikające z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej:
a) opracowanie i utrzymanie w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej podwyższania
gotowości obronnej i funkcjonowania gminy w okresie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa
państwa w czasie wojny,
b) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji zapewniającej funkcjonowanie Urzędu na
stanowiskach kierowania, w tym określonych planów, instrukcji i regulaminów,
c) prowadzenie spraw dotyczących zabezpieczenia Sił Zbrojnych, w tym związanych
z doręczaniem kart powołania w trybie natychmiastowego stawiennictwa – opracowanie
i aktualizowanie dokumentacji Akcji Kurierskiej,
d) realizacja świadczeń na rzecz obrony, opracowywanie i aktualizacja określonej dokumentacji
w tym zakresie, a także przygotowanie projektów decyzji w sprawie świadczeń,
e) sporządzanie programów i planów szkolenia,
f) koordynacja działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem
skutków zagrożeń na terenie gminy,
g) organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne
zagrożenia,
h) organizacja kwalifikacji wojskowej – wezwanie osób do stawiennictwa,
i) koordynowanie przygotowań i realizacja przedsięwzięć obrony cywilnej, w tym
opracowywanie planów obrony cywilnej, uzgadnianie i przedstawianie do zatwierdzenia
organowi nadrzędnemu,
j) przygotowanie i zapewnienie działania systemu wczesnego ostrzegania,
k) tworzenie i kierowanie przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej,
1) organizowanie i kierowanie przygotowaniem w zakresie ratownictwa, udzielanie pomocy
poszkodowanym oraz ewakuacja ludności ze strefy zagrożeń,
5) wynikające z ustawy z o zarządzaniu kryzysowym:
a) obsługa kancelaryjno – biurowa Miejsko – Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
b) prowadzenie dokumentacji Miejsko – Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym
gminnego planu reagowania kryzysowego,
c) współpraca z pracownikami Urzędu Miasta i Gminy w zakresie realizacji zadań obronnych
i zarządzania kryzysowego ustalonym odrębnymi przepisami i planami,
d) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego szczebla powiatowego
i wojewódzkiego oraz podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze,
6) wynikające z ustawy o stanie klęski żywiołowej:
a) przygotowanie i organizowanie działań w celu zapobiegania skutkom klęski żywiołowej lub
innego miejscowego zagrożenia oraz ich usunięcia,
b) przygotowanie i organizowanie ludzi i mienia z obszarów bezpośrednio zagrożonych,
7) wynikające z ustawy o ochronie przeciwpożarowej:
a) prowadzenie wykazów ochotniczych straży pożarnych,
b) zapewnienie OSP pomieszczeń, środków alarmowania i łączności, urządzeń i sprzętu
przeciwpożarowego,
c) opracowywanie szczegółowego planu finansowego utrzymania jednostek OSP,
8) wynikające z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;
a) przyjmowanie i wprowadzenie do systemu informatycznego wniosków o wpis, zmianę,
zawieszenie, wykreślenie i wznowienie działalności gospodarczej do Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG),
b) wydawanie zaświadczeń, udzielanie informacji z ewidencji działalności gospodarczej,
prowadzonej przez Organ Gminy,
9) wynikające z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
a) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
b) wydawanie zezwoleń na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych,
c) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych związaną z organizacją przyjęć,
d) naliczanie opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
e) kontrola dokonywania opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
f) wydawanie decyzji w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych,
g) prowadzenie postępowań w sprawie cofnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
h) wprowadzanie danych dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do systemu
informatycznego „Rejestr Działalności Regulowanych”,
i) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie
dotyczącym wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
10) wynikające z przepisów uchwały Rady Miejskiej w zakresie czasu pracy placówek
handlowych, usługowych i gastronomicznych,
11) wynikające z przepisów ustawy — Prawo o zgromadzeniach: prowadzenie postępowań
w sprawach dotyczących zgromadzeń.