Informacja
dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych,
którzy nie zawarli umowy
z podmiotem odbierającym odpady komunalne
oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, których dotychczasowe umowy wygasły
Wyłączenie właścicieli nieruchomości niezamieszkałych z systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wprowadzone uchwałą Nr XXVII/256/2020 Rady Miejskiej w Końskich z dnia 30 grudnia 2020 r. skutkuje koniecznością zawarcia przez te podmioty indywidualnej umowy z przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Końskie.
Rejestr dostępny jest na stronie: umkonskie.bipgmina.pl w zakładce Rejestr Działalności Regulowanej.
Obowiązek zawarcia umowy dotyczy wszystkich przedsiębiorców, instytucji kultury, oświaty, zdrowia, zarządców ogrodów działkowych, cmentarzy, obiektów sakralnych, właścicieli działek letniskowych, a także tych części nieruchomości, które funkcjonują jako nieruchomości niezamieszkałe.
W przypadku wygaśnięcia umowy na odbiór odpadów komunalnych istnieje obowiązek zawarcia kolejnej umowy z uprawnionym przedsiębiorcą.
O zawarciu umowy na odbiór odpadów komunalnych właściciel nieruchomości niezamieszkałej ma obowiązek poinformować oraz udokumentować zawarcie umowy Burmistrzowi Miasta i Gminy Końskie, który na podstawie art. 6 ust.1, ust. 5a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz. 888 ze zm. ) dokonuje kontroli posiadania umów oraz prowadzi rejestr zawartych umów.